Day, Month 00, Year
00: 00: 00 AM
İsrail 'səhvən' qınadı

10:39 / 16-09-2024

Orban-Putin görüşündən sonra Aİ-də Macarıstanın prezidentlik səlahiyyətlərini geri götürməsi müzakirə olunur.

Macarıstan lideri Orbanın prezidentlik müddətinin əvvəlində "sülh təşəbbüsü" adlandırdığı Rusiya səfərinə Rusiya prezidenti Vladimir Putinlə görüşən AB rəsmiləri və bir çox üzv dövlətlər tərəfindən reaksiyaya səbəb olub Çarlz Mişel, AB Komissiyasının sədri Ursula fon der Leyen və Aİ-nin Xarici İşlər və Təhlükəsizlik Siyasəti üzrə Ali Nümayəndəsi Josep Borrell, həmçinin Avropa liderləri də bunu sərt şəkildə tənqid ediblər.

Mişel Orbana "Aİ-nin dönəm sədrliyinin AB adından Rusiya ilə əlaqə saxlamaq səlahiyyətinin olmadığını" xəbərdar edərkən, Borrell, Orbanın AB liderlərinin bir-birinin ardınca AB-ni heç bir şəkildə təmsil etmədiyini vurğuladı Birliyin mənfəətlərinə zərər verdi.

Orbanın səfərindən sonra AB daxilində müxtəlif səviyyələrdə ardıcıl görüşlər keçirilsə də, 6 aylıq AB sədrliyinin Macarıstandan alınaraq növbəti sırada Polşaya veriləcəyi də gündəmə gətirildi.

AB-nin Orbandakı səfirlərindən "sarı kart"

Avropa İttifaqına üzv ölkələrin səfirləri iyulun 10-da Brüsseldə bir araya gəliblər.

Səfirlər Macarıstan liderini “səfərlər zamanı sədrlik termini və Aİ simvollarından istifadə edərək 27 ölkənin birliyinə zərər verdiyinə və razılaşmalara zidd hərəkət etdiyinə” görə qınayıblar və Macarıstanın sədrliyi başlayandan bəri təşkil etdiyi diplomatik səfərlərdən narahat olduqlarını bildiriblər.

Orbanın hərəkətlərini “qaydaların pozulması” kimi qiymətləndirən səfirlər, xarici siyasətdə heç bir səlahiyyəti olmayan Aİ Şurasına dövri sədrlik edən ölkənin digər üzv dövlətlərlə əməkdaşlıq etmək öhdəliyini vurğuladılar.

Macarıstan tərəfi isə Orbanın bu səfərləri AB adından deyil, yalnız Macarıstanın baş naziri kimi etdiyini və məqsədinin Rusiya-Ukrayna müharibəsində atəşkəs imkanlarını qiymətləndirmək olduğunu müdafiə edib. .

İclasdan konkret qərar çıxmasa da, Macarıstanın müddətli sədrlikdən alınacağına dair heç bir siqnal verilməyib. Lakin görüşdə iştirak edən diplomat bu görüşün Orbana “sarı vərəqə” demək olduğunu bildirib.

Bəzi üzv ölkələrin Macarıstanın 6 aylıq sədrliyi dövründə keçirəcəyi qeyri-rəsmi nazirlər görüşlərini ayrı-ayrılıqda boykot etməyi düşündüyü iddia edilib.

Avropa Parlamentindən “prezidentlik müddətini geri götürmək” çağırışları gəlir

Mətbuatda Avropa Parlamentində (AP) siyasi qrupların liderlərinin dünən də eyni səbəbdən toplantı keçirdikləri və mümkün sanksiyalar, o cümlədən boykot və Macarıstanın prezidentliyə vaxtından əvvəl xitam verilməsi ilə bağlı müzakirələr aparıldığı bildirilib.

Digər tərəfdən, AP-dəki Liberallar (Yenilə Avropa-RE) və Yaşıllar Orbanın prezidentlik müddətindən narahat olduqlarını ifadə edərək, prezidentliyin geri alınmasını istəyiblər.

Liberallar yazılı açıqlamalarında Orbanın AB-nin qəbul etdiyi xətti alt-üst etdiyini və maraqlara zidd hərəkət etdiyini müdafiə edərək, “Buna son qoyulmalıdır” deyiblər. Viktor Orbanın quldur prezidentliyini cilovlamaq vaxtıdır”. bildirdi.

Orbanın "sülh təşəbbüsü" adlandırdığı siyasətlərin AB üçün "təhlükəsizliyə təhdid" olduğunu ifadə edən liberallar, qrupun prezidenti Valeri Hayerin Macarıstanın AB Şurasının iştirakı ilə müddətli sədrliyi ilə bağlı təcili müzakirənin aparılmasını təmin edəcəyini bildirib. Prezident Mişel yaxın günlərdə.

Liberallar Aİ Şurası və Aİ Komissiyasından məsələyə görə məsuliyyəti öz üzərinə götürməyi və Macarıstanın səsvermə hüququndan məhrum edilməsinə səbəb ola biləcək 7-ci maddənin icrası üçün lazımi addımlar atmağı tələb ediblər.

Yaşılların Mişel, fon der Leyen və Borrelə ünvanladığı məktubda Orbanın Rusiyaya səfərinin AB müqaviləsinin 4-cü maddəsindəki “səmimi əməkdaşlıq” prinsipini açıq şəkildə pozduğu iddia edilib və bunun nüfuza xələl gətirdiyi vurğulanıb. Birliyin Şurasına və Komissiyaya müraciət edərək əlindəki bütün vasitələrdən istifadə etməsi istəndi.
Prezidentlik müddətini geri almaq mümkündürmü?

Almaniya, Polşa və Baltikyanı ölkələrin Macarıstanın prezidentlik müddətindən geri çəkilməsini düşünmək istəyən ölkələr arasında olduğu iddia edilsə də, kağız üzərində mümkün olan bu prosedurun nəzəri olaraq həyata keçiriləcəyi şübhə doğurur.

Aİ-yə üzv olan ölkənin səlahiyyət müddəti başa çatmadan sədrlikdən uzaqlaşdırılması həm gözlənilməz, həm də mürəkkəb və çətin prosesdir, çünki Aİ Müqavilələrində bu vəziyyəti birbaşa həll edən hüquqi mexanizm yoxdur.

Üzv ölkələr arasında bərabərlik və tarazlığı təmin etdiyinə inanıldığı üçün Birliyin institusional çərçivəsinin əsas elementi olaraq görülən prezidentlik dövrünün davam etdirilməsi üçün üstünlük verilən bir üsul olaraq görülür.

Digər tərəfdən, üzv dövlətin prezidentlik rolunu yerinə yetirmək qabiliyyəti ilə bağlı əhəmiyyətli narahatlıqlar olduqda potensial olaraq qəbul edilə bilən bəzi hüquqi vasitələr var.

Birinci variant, diplomatik kanallarla siyasi təzyiq müvafiq ölkənin könüllü olaraq geri çəkilməsinə səbəb ola bilər. Müddətli sədrlikdən geri çəkilmə tələbi olduğu halda, Şura üzv dövlətlər və Aİ qurumları tərəfindən razılığa gəldikdən sonra bunu təsdiq edərsə, müddətli sədrlik növbəti ölkəyə keçə bilər.

Ancaq son illərdə həm Aİ, həm də üzv ölkələrlə davam edən fikir ayrılıqlarına baxmayaraq, siyasətindən güzəştə getməyən Macarıstan üçün bu vəziyyət mümkün hesab edilmir.

Avropa İttifaqına üzv ölkələr sədrlik tarixinin dəyişdirilməsi və Macarıstanın Polşa ilə əvəzlənməsi üçün səs verə bilər. Lakin bunun mümkün olması üçün Aİ Şurasının sədri Mişel Aİ-nin fəaliyyətinə dair Müqavilənin müvafiq maddəsinə əsaslanan təklif təqdim etməlidir.

Digər tərəfdən, Aİ üzvlərinin əksəriyyəti kiçik ölkələrə Aİ-nin gündəmini istiqamətləndirmək şansı verən prezidentlik prinsipini zəiflədəcək və presedent yaradacağından narahat olaraq bu ideyaya həvəs göstərmir.

Sözügedən vəziyyətlə bağlı hüquqi boşluqlar Aİ təsisatlarının fəaliyyətini, o cümlədən sədrlik müddətini müəyyən edən Aİ Müqavilələrinə düzəlişlərlə doldurula bilər. Lakin bu ehtimalın reallaşacağı gözlənilmir, çünki müqavilələrin dəyişdirilməsi bütün üzv dövlətlərin razılığını və öz milli prosedurlarına uyğun təsdiqini tələb edən uzun və mürəkkəb proses olacaq.

Başqa bir yol, birbaşa prezidentlik müddətinə yönəlməsə də, bu vəzifəni üzərinə götürən ölkənin müəyyən hüquqlarını dayandıraraq sanksiyalar tətbiq etməkdir. Aİ Müqaviləsinin 7-ci maddəsi kimi mexanizmlər üzv dövlətin hərəkətlərinin Aİ dəyərlərinin pozulması kimi qiymətləndirildiyi ekstremal hallarda alət kimi istifadə oluna bilər.

Baxmayaraq ki, bu mexanizm ölkənin rotasiyalı prezidentliyini aradan qaldırmasa da, bu, potensial olaraq ölkənin siyasətin formalaşmasında və qərarların qəbul edilməsi prosesindəki roluna təsir göstərə biləcək siyasi nəticələrə gətirib çıxara bilər.

Bütün bu imkanlara və çağırışlara baxmayaraq, Brüssel administrasiyasının məcburedici üsullara əl atmaq əvəzinə daha balanslı siyasət yürüdəcəyi təxmin edilir.

Macarıstana qarşı tətbiq edilməsi tələb olunan 7-ci maddə nədir?

Aİ Müqaviləsinin 7-ci maddəsi Aİ-nin bütün üzv dövlətlərinin Aİ-nin insan ləyaqətinə hörmət, azadlıq, demokratiya, bərabərlik, qanunun aliliyi və insan hüquqlarına hörmət kimi ümumi dəyərlərinə hörmət etməsini təmin edən mexanizm kimi tanınır. azlıqlara mənsub şəxslərin hüquqları da daxil olmaqla.

Sözügedən maddə iki mexanizmdən ibarətdir: qabaqlayıcı və sanksiyalar.

Profilaktik mexanizm Aİ tərəfindən hər hansı bir üzv dövlət tərəfindən İttifaqın dəyərlərinin "ciddi şəkildə pozulması riskinin olub-olmadığını" müəyyən etmək üçün istifadə olunur. Bu kontekstdə görülə biləcək qabaqlayıcı tədbirlər yalnız AP-nin təsdiqindən sonra Şurada beşdə dörd səs çoxluğu əldə edildikdə həyata keçirilə bilər.

Sanksiya mexanizmi İttifaqın dəyərlərini pozmaqda qərarlı olan üzv ölkələrə qarşı sanksiyalar tətbiq etməyə imkan verir. Bunun mümkün olması üçün sözügedən ölkədən başqa üzv dövlətlər arasında yekdillik və AP-nin təsdiqi olmalıdır.

Bu şərtlər yerinə yetirilərsə, həmin ölkənin müəyyən hüquqları, o cümlədən Şurada səsvermə hüququ dayandırıla bilər.

2022-ci ildə Aİ, 7-ci maddə çərçivəsində Aİ vəsaitlərinin sui-istifadəsi ilə bağlı uzun müddətdir davam edən narahatlıqlar səbəbindən büdcənin bir hissəsinin Macarıstana verilməsini “şərtlik mexanizmi” ilə şərtləndirmişdi. Bu prosedur hələ də davam edir.

Tarix: 12-07-2024, 16:36 Oxunub: 57


Bölməyə aid digər xəbərlər